פרשת משפטים: עין תחת עין - באמת?!
האם התורה באמת מצווה אותנו לעקור עין למי שפגע בעין שלנו? הרב דיאנה וילה מצוות בית המדרש כותבת על הסמכות של חז"ל לפרש את התורה, ומה עלינו ללמוד מהציווי "עין תחת עין"?
מרצה בבית המדרש לרבנים ע"ש שכטר. מלמדת תלמוד והלכה.
האם התורה באמת מצווה אותנו לעקור עין למי שפגע בעין שלנו? הרב דיאנה וילה מצוות בית המדרש כותבת על הסמכות של חז"ל לפרש את התורה, ומה עלינו ללמוד מהציווי "עין תחת עין"?
עם ישראל מתוארים במדרש כאומה ששלום העולמים דר בתוכה. לקראת יום העגונה, הרב דיאנה וילה לומדת מהמדרש בפרשת תרומה, ומבקשת מאיתנו להאיר פנים לעגונות ולסייע לשחררן על מנת שהשלום ישכון גם על בני הזוג המבקשים לסיים פרק זה בחייהם בכבוד הדדי ובשלום.
בסוף פרשת מטות מסופר לנו שהשבטים גד, ראובן וחצי שבט מנשה מבקשים לקבל נחלה בעבר הירדן. משה מסכים, אך הוא מתנה את הדבר.
אם נעקוב אחר התנהגותה של אסתר לאור פרשנות זאת, נשים לב שהיא דמות שנשים מסורבות גט יכולות להזדהות עמה. מדובר באישה שמתחילה את דרכה ככנועה ומושפלת, אך שבהמשך עוברת תפנית והופכת לדמות לחיקוי.